KONTROL MANYAĞI MISINIZ???

1. Arkadaşlarınızdan birinin samimiyetsiz ve gösteriş meraklısı olduğunu düşünüyorsunuz. O'da bunu itiraf ediyorsunuz ve mesafeli davranmaya karar veriyorsunuz. Ancak gruptaki diğer arkadaşlarınız sizinle aynı tepkiyi vermiyor. Tepkiniz ne olurdu.
a- Hepsine haddini bildirirdim, ya o ya ben derdim.
b- Beni ırgalamaz , insanlar özgürdür.
c- Umrumda değilmiş gibi davranırdım, ama içten içe kendimi yer, fıtık olurdum.
d- Acaba ben de mi bir problem var diye düşünürüm, fazla mı yüklendim acaba...


2. 1 hafta sonra doğum gününüz, sevgiliniz nasıl bir hediye istediğinizi araştırıyor. Nasıl bir strateji izlerdiniz.
a- Lafı dolandırmanın anlamı yok. Çok beğendiğim o  bilekliği almasını istediğimi açıkça söylerdim.
b- Aslında çok önemli değil ama bir iki kere nasıl bir şey istediğimi ima ederdim.
c- O konuyu açsa da ben kapatmaya çalışırdım, ne istediğimi asla söylemezdim. Beni gerçekten seviyorsa ne istediğimi bilir. Bilmiyorsa yandı demektir.
d- Ne önemi var hediyenin, asıl kalıcı olan anılardır. Yanımda olsun yeter.


3. Pamuk Prenses ve 7 Cüceler masalındasınız, hangisi olurdunuz.
a- Kraliçe
b- Ayna
c- Kral
d- Pamuk Prenses


4. Kuaförünüz saçınızın kırıklarını almayı abarttı ve uzun zamandır uzatmaya çalıştığınız saçlarınız şimdi bülbül yuvası halinde, tepkiniz...
a- Böyle bir şey olması imkansız , çünkü gözümü makasından asla ayırmam. Oldu diyelim, onu mahkemeye veririm.
b- Memnun olmadığımı belirtirim. 
c- Kızdığımı belli etmem ama bir  daha asla ona gitmem.
d- Bülbül yuvası  kulağa hoş geliyor, göze de hoş gelebilir.


5. İnsanlar sizi eleştirirken nasıl hissedersiniz.
a- Etrafımda benden daha düzgün birine rastlamadığım için kimsenin beni eleştirmesine tahammülüm yoktur.
b- Objektif eleştirilere her zaman açığım
c- Karşı tarafa hak verir gibi  davranırım , ama içten içe bozulurum.
d- Telaşlanır üzülürüm. Haklı olduklarını kabul ederim.




A'lar çoğunluktaysa: 
Kontrolün sürekli elinizde olmasını istiyorsunuz. İnsanları yönlendirmek , onlar adına kararlar vermek, mantıkla bütün problemleri çözmek yaşam amacınızsa, evet siz bir kontrol manyağısınız. Zaman zaman herkes kontrolü elinden kaçırabilir. Bu sizin zayıf ve yetersiz olduğunuz anlamına gelmez.Hep tetikte olma sizi yıpratacaktır. Hayatın tadını çıkarmayı da deneyin.


B'ler çoğunluktaysa: 
Ne akılcı bir insansınız. Çevrenizdeki insanları size sahip oldukları için çok  şanslı. Açık sözlüsünüz ve ne istediğinizi biliyorsunuz. Kontrol manyağı değilsiniz ama, onların en anlaşamadığı kişiliksiniz. Hayatı zorlaştırmak yerine pratikleştirmek, dolandırmak yerine düz yoldan gitmek sizin için geçerli.


C'ler çoğunluktaysa: 
Kontrol manyağı olma adayısınız. Yani iki arada bir deredesiniz. Olaylar umurunuzda değilmiş gibi davranıyorsunuz ama etkileri sizi yiyip bitiriyor. Bazen karşınızdakini kırmak istemeyişinizden, bazen de uğraşmak istemeyişinizden gerçek fikrinizi söyleyemiyorsunuz. Kendinizi bu kadar yormayın. Unutmayın herkes kendi hayatını yaşar. Kendiniz olmadıkça, hayatınızı yaşamanız çok güç.


D'ler çoğunluktaysa: 
Pollyanna bile elinize su dökemez. Bu nasıl bir iyimserliktir. Kontrol manyaklığı yerine kontrol korkusu var sizde diyebiliriz. Kendinize bile bu durumu itiraf edemiyorsunuz. 'Mücadele etmek, hırslanmak, ikna etmek...' gibi terimleri hayatınızın içine alın artık. Hayat keşke masallardaki gibi olsa öyle değil mi:)))



Yorumlar