AŞK TANRIÇASININ YEMEK OKULU

      Kitabı D&R'da ilk gördüğümde önce bir duraksadım. Sıcacık , kırmızı pötikareli örtülerle bezenmiş lezzetli kokuların burnunuza geldiği küçük ama mutlu bir mutfak sizi Mavi Yengeç Adasına davet ediyor. Kitabın ismi ise gayet merak uyandırıcı , Aşk Tanrıçasının Yemek Okulu. Melissa Senate'nin bu kitabını solukta okumaya başladım. Okumaya başlar başlamaz bu iştah açıcı kapağın beni yanıltmadığını gördüm.

        Kitapta İtalyan asıllı bir ailenin mutfak sırlarını paylaşma imkanı bulurken, güçlü kadın karakterlerini de merakla okuyacağınızdan eminim. Holly, büyükannesi Camilla'yı  kaybettikten sonra  Mavi Yengeç Adasındaki yemek okulunu  işletmeye başlar. Ve büyükannesinin en büyük mirası tarif kitabının satırlarında gerçek aşkın iksirini de aramaya koyulur. Holly'nin büyükannesi kitabın ana unsuru hatta kitabın Aşk Tanrıçası. İtalyan ve Aşk Tanrıçası denince aklıma haliyle Sophia Loren geldi. Zaten kitapta benzerliklerinden bahsediliyor.

 Aşk iksiri kıvamında İtalyan lezzetleri, gerçek aşk peşinde ve mücadeleci bir kadın, bir de mutfakta Sophia Loren ile karşılaşmak istiyorsanız Aşk Tanrıçasının Yemek Okulu tam da size göre. 
        Yemekleri lezzetli kılan ne kullanılan malzemedir ne de sunumdaki şatafattır. Yemekleri lezzetli kılan yiyecek olan kişileri düşünmek ve onları mutlu etme arzusudur bana göre. İşte elin lezzeti sevgiyle böyle karışıverir sofralara. Hamur yaparken, toprakla bütünleştiğini düşünmek, domatesleri yıkarken tarladaki halini hayal etmek, zeytinyağının rengine vurulmak: işte benim yemek aşkım da böyle bir şey.

     Aşk ve yemek hayatın vazgeçilmezleri, ikisi de olmadan yaşanmıyor neticede...


Yorumlar