HAYVAN ÇİFTLİĞİNE DAVETLİSİNİZ

    Bir hafta sonunu daha karşılamış bulunmaktayız. Yılbaşı telaşı, çocukların eğlenceleri, hediyeleşmeler, okuldaki işleri düzenleme, anketler,toplantılar  ve bir de benim bere örme sevdamı da işin içine kattığımda  epey yoğun bir hafta sonu geçirmiş olduğumu fark ettim. İşlerimi yoluna koyduktan sonra bol köpüklü Türk kahvem ve kitabımla başbaşa kalabildim nihayet. Çifte kavrulmuş, fıstıklı lokumlarımı da unutmayalım, darılmasın.
       Tabii, yeni yılda kendimi hediyesiz bırakamazdım. Uzun zamandır almak istediğim kitabım George Orwell 'dan Hayvan Çiftliği. Bir Peri Masalı alt başlığına sahip bu kitap bana göre herkes tarafından okunmalı. Masal tadında geçen gerçek bir politik taşlama. Uzun zamandır bu kadar merakla bir kitap okumamıştım. Bir çiftlikte geçen bu peri masalı hayvanların insanlara karşı açtıkları özgürlük mücadelesi ile başlıyor. Sonrası mı? Hiç bir şey göründüğü gibi değildir desem yeterlidir sanırım. Yöneten ve yönetilen arasındaki kah ince kah kalın çizgi Dünya'nın da kaderini belirlemiyor mu zaten?  George Orwell'ın unutulmaz sözünü de paylaşmasam olmaz bu arada 'Bütün kitaplar eşittir; ama bazı kitaplar öbürlerinden  daha eşittir.'

Yorumlar

  1. Kitabın önsözünden alıntıdır. Çevirmenin bununla da ilgili bir notu var. Bu şekilde aktarılmış.

    YanıtlaSil
  2. Tesadüfe bak, dün akşam başlayıp bitirdim ben de. Gerçekten harika 1984 tadında, çok beğendim. Burada görünce şaşırdım :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel, kalplerimiz karşılıklı desene:))

    YanıtlaSil
  4. supermıs lıstemde canım...

    YanıtlaSil
  5. bu arada cekılısıme beklerımmmmmm....

    http://www.kelebegingozunden.com/2013/01/hediyeeee-varrrrrrrr.html

    YanıtlaSil

Yorum Gönder