SOLO , LEGADEMA VE BİZ

       
         Son zamanlarda televizyonda en sık izlediğim kanal Nat Geo Wild. Bu Dünya'yı paylaştığımız, aynı havayı soluduğumuz, aynı suyu içtiğimiz hayvanların dünyasına yaptığım yolculukta ne maceralara yol alıyorum bir bilseniz. En son Vahşi Köpeğin Hikayesi beni etki alanına aldı. Afrika- Okavango Delta'sında yalnız kalan vahşi köpek Solo'nun içgüdülerine saygıyla şapka çıkarttım resmen. Daha önce birlikte olduğu iki arkadaşını kaybeden Solo yalnız kalmıştır ve yaşam mücadelesi vermek zorundadır. Ya yem olacaktır ya da yem bulacaktır. Bir yandan da dişi bir köpek olan Solo'nun annelik içgüdüleri  açığa çıkmıştır. Ancak çiftleşmesi için bir şans elde etmesi yalnız kaldığı için zordur. Yaşam mücadelesini muhteşem sosyal ilişkileriyle alt eden kahraman kızımız, annelik serüvenine de farklı bir bakış ile yaklaşıyor.
    
       Bir çakal ailesiyle karşılaşır. Anne, baba ve 4 yavru mutlu mesut günlerini geçirirken Solo onları keşfeder. Eyvah, herhalde yavruları yiyecek diye düşünüyordum ki, Anne ve Baba çakalı yuvadan kovup yavrulara annelik etmeye başladı Solo. Hayretler içinde kaldım tabii. Yeni anneleri bir kaç gün boyunca yavruları besledi, ilgilendi, oyunlar oynadı. Annelik güdülerini doyasıya yaşamaya fırsat buldu. Ancak madalyonun diğer tarafı da var elbette.  Gerçek anne babaları da yavrularına kavuşma imkanı yaratma çabasındadır. Onlar da mücadelelerinden asla ödün vermedi. Resmen yuvaları dağılmış olan bir ailedirler artık.  Bu arada çakalların ne kadar zeki olduğuna dair söylenenlerin de gerçek olduğunu bu belgesel sayesinde öğrenmiş oldum. Derken anne baba , dört yavrusuna  kavuştu. Haliyle gerçek anne baba ve çocuklar için seviniyorsunuz.  Sonra mı? Solo'nun gözlerindeki yaşları ve hüznü görmemek imkansızdı. O an orada olmak, ona sarılmak, bu da geçecek demek istedim. Anne ve baba çakalın üçüncü günün sonunda yavrularına kavuşma anını ve Solo'nun hüznünü buradan paylaşabilirsiniz.
         Çakallarla vahşi köpeğin hikayesi bitmedi daha. Devamını başka bir postta paylaşacağım. Ve eminim Solo, benim gibi sizin de kahramanınız olacak. Ama fırsat bulursanız mutlaka Nat Geo Wild'da Vahşi Köpeğin Hikayesi'ni izleyin derim.
     Bu arada annelik içgüdüleri ve hayvanlar söz konusu olunca Dünya'nın en meşhur büyük kedisi Legadema'yı anmasak olmaz. Annesinde uzakta yaşam mücadelesi veren Leopar Legadema'nın yavru Babun ile olan macerasını bir çok kişi izlemiştir.

     
     Solo ve Legadema'nın şefkat dolu hikayelerini izledikten sonra insan olduğumdan utandığımı itiraf edeyim. Şimdi soruyorum size. Kim daha vahşi? Solo mu, Legadema mı? Yoksa , çocuklarına şiddet uygulayan, istismar ve ihmal eden insanoğlu mu???

Yorumlar