DEVR-İ İSTANBUL

   
        İstanbul, dev bir labirentin içinde keyifle kaybolma arzusu uyandırır bende. Tek başına ayrı güzeldir bu iksirli atmosferde kaybolmak, sevdiğinle ayrı güzeldir. Bu sefer ki İstanbul seferimde kah sevdiğimle, kah çocuklarımla, kah kendimle kayboldum. Kayboldukça, kendimi buldum. Boğaza doğru inen çapkın sokaklarda kollarımı havaya kaldırıp , Oh be İs tan bul dedim. Derken de bir gram utanmadım. Yoruldum, kaldırımlara oturdum. Her renk, her dil ve her dinden insanla aynı manzaraya aynı kalp çarpıntısıyla baktım.


     Vapurdan Eminönü'ne doğru ilerlerken boğazın köpükleri ile birbirimize el salladık. Hoş geldin der gibiydi martılar  pikelerinde. Ben  hayran hayran bakakaldım. Hoş buldum dedim göz bebeklerimle.
       Eski yuvam, kalp sızıntım İstanbul'la bu sefer ki buluşmamız pek bir ihtişamlı geçti. Ben telaşlı adımlarımla  bildiğim yerlerini bile tekrar keşfetme telaşına kapıldım. Her bulduğum fırsatta kamerama sarıldım.
Ama benim İstanbul'umun kalbi Kadıköy'de atar. Kadıköy Rıhtım bu sefer ki ziyaretimde hoş sürprizler hazırlıyormuş meğer. Onu da sonra anlatırım...


İlk günün yorgunluğunu attıktan sonra çocuklarla düştük yollara. Gülhane Parkı, Sultan Ahmet Camii, Ayasofya derken epey anı biriktirdik. Tarih kokan taşlara dokunmak, sokakları-meydanları yaşamak hem mucizevi hem de inanılmazdı.







        Çocuklara bu kadar tarih dersi verdikten sonra sıra eğlenmeye gelmişti. Hoop ver elini Miniaturk. Bu arada giriş fiyatlarında gerçekten çok uygun. Açıklayıcı bilgiler, Zafer Müzesi, Kristal İstanbul Müzesi ile saatlerce bizi misafir etti Miniaturk. Helikopter turu simülasyonu ise tek kelime ile muhteşemdi. 








            Bir Laz kızı olarak Sümela'nın önünde poz vermesem olmazdı.




         Her şey bir yana çekirdek ailemle yeni diyarlar keşfetmek, maceralarımıza yenilerini eklemek paha biçilemezdi. Dört İstanbul kaçağıydık biz o gün. Ama çok mutlu kaçaklardık...

     

Yorumlar

  1. Istanbullllllll her ksesı ask her yerı ayrı guzel...ne guzel gezıyor ıstanbla gelenler bızden daha anlamlı ve daha cok..keyfınız bol olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, aynen doğru söylüyorsun. İstanbul'da yaşarken bu kadar gezmeye hiç vaktim olmuyordu. İş güç, koşturmaca. Ama şimdi turist kontenjanından geldik ya, gez babam gez:)))

      Sil
  2. yerim seni laz kızı :)

    bak ben İStanbul'a hiç gelmedim. Buyaz çok istedim nasip olmadı
    Sen böyle yazar böyle anlatırsan kışa bile orada olmak çok isterim
    Bayıldım bir kez daha İstanbula :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaa, sorma tatlım:)) Kışın da güzel, yağmurda İstiklal'de dolaşmak, vapurda çay içmek, sevdiceğine sıkı sıkı sarılıp sokaklarda yürümek. Canım, işin özü insan mutlu olmak istedikten sonra her yer Paris, her yer İstanbul. Değil mi ama:)))

      Sil
  3. Allah bağışlasın tüm evlatlarımızı, insan onlara baktıkça mutlu oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Bolat, inşallah. Nice guzel günlerini görelim yavrularımızın:)

      Sil

Yorum Gönder