Karnabahahara Alerjim Var Anne

     
      Alerji çağında yaşıyoruz vesselam. Günümüzde alerjisi olmayan bir insan neredeyse yok artık. Özellikle de çocuklar. Toza, küfe, kimyasal kokulara, yüne, ağaca, börtüye, böceğe , çeşit çeşit alerjileri var neredeyse hepsinin. Neredeyse diyorum, belki aranızdan bir iki kişi benim çocuğumun hiç bir şeye alerjisi yoktur der. Ki bu durum bana mucize gibi gelir. Bu arada çocuklarda alerji ile ilgili daha ciddi ve detaylı bilgi sahibi olmak istiyorsanız için tık lütfen. 

        Kış geldi diye sevinenlerdenim ben de. Yok öyle kar sevdamdan filan değil. Alerji mevsiminden sıyrılıp, ota moka veda ettiğimiz için. Bahar aylarında ağaçların altında insanlar sere serpe uzanır, mangaldan mis kokular gelir ya. İşte o bile bize yasak. Allah muhafaza, çocuklarımın tabiata alerjisi var. Çam kokusu, yeni biçilmiş çimen kokusu, çiçek kokusu aman evlerden uzak. Ben en çok kışın çocuklarımı kıra bayıra götürmeyi severim bu yüzden. Alerjiyle uğraşacağıma, griple savaşırım bin kat daha iyi. 
      
      Ama benim Peter Pan'ler neden böyle çok iyi biliyorum. Onların bu nazenin bünyelerinin altında bambaşka bir alerjen var. Sebzeler. Evet, kendileri zannımca brokoliye, ıspanağa, marula, pırasaya alerji duyduklarından ağızlarına sebze sürmüyorlar. Hatta evin en miniği olan Ege de karnabahar yemeğine itiraz ettiğinde, alerjim var benim buna anne, dediğinden bu yana tik sahibi oldum. Kendileri büyümüş, çocuk alerjisi uzmanı olmuş. Yapma evladım, tıp bilimini kendi pis boğazın için harcama.

        E hal böyle olunca, bağışıklık sistemleri de pelte kıvamına geliyor. Benim asıl anlamadığım nokta da şu; bebekliklerinden itibaren doğadaki tüm sebzeleri itinayla mama yapmayı becerip her türlü hile hurda ile ağızlarına tıkmayı başarmış bir anne 6 ve 8 yaşındaki iki küçümene nasıl yenik düşer. Sağlıklı beslenme konusundaki takıntılı halim, okul çağı çocuklarımın elinde maskara oldu  bu ara. 

         Onların sebzelere alerjisi olabilir ama benim de bu gidişata çok fena alerjim var. 

Not: Bu kadar şikayetin arasında , senin hiç mi bir şeye alerjin yok diyenlere cevabım: Çikolataya alerjim var daha kötü ne olabilir???



Yorumlar