KEYİFLİ ANNELİK


       Artık Süper Anne olmak out, Keyifli Anne olmak in. Süper Anne olmak adına kadınların yaşadığı onca baskının kucak dolusu tükenmişlik sendromu yaşatması sonucu Keyifli Anne olmanın tadını çıkarmanın vaktidir artık.

      Mükemmel çocuk, mükemmel anne-babanın ancak çamaşır suyu reklamlarında mümkün olduğunu test ettim onayladım. Öyle ki mükemmel kelimesini TDK sözlüğünden çıkarılmasını bile gizliden gizliye düşünür oldum. Aslında Süper Anne Sendromu Süper çocuklar yetiştirme sevdasından geliyor. Başarılı, çalışkan, zeki, bol vitaminli, süper terbiyeli, aşırı yetenekli çocuklara sahip olmak adına biz anneler zaman zaman kantarın topuzunu kaçırıyoruz. Mega, ultra, hiper ve süper annelik makamında mareşalliğe kadar ilerlemek isteyen annelerimiz de var. Tabii bu arada çocuklara fikrini soran pek yok. 

       Hiç bir çocuk mükemmel olmak istemez, sadece çocuk olmak ister. Annesinin de Süper Anne olması yerine Keyifli Anne olmasını ister.  Evi birlikte dağıtan, çılgın pozlarla kameraya sırıtan, göz kaleminden bıyık yapan , akşam yemeğinde arada sırada sosisli sandviç yapan anneler ister. Anneler için de fena olmaz hani. Yemekler her daim vitaminli olmayı versin , sofra biraz geç kalksın, halının üzerindeki yeşil ispirtolu kalem izi çıkmayı versin,  zararı olmaz. Her ayrıntıya ince ince takılıp, hayatı kendimize ve çevremizdekilere zehir etmenin bir anlamı yokmuş meğer.

       Ne demiş eski bir reklam sözümüz 'Bırak dağınık kalsın'. Evet bazen çocukları da kendimizi de dağınık bırakmak gerek.  Keyifli annelikler....
       
       


Yorumlar

  1. Anne değilim ama kendimi gördüm. :)
    Arada bu yazdığınız sebepler yüzünden anne olmayı gelecek planlarımdan siliyorum. Yeğenlerim tarafından her şeye kızan teyze adını aldım. Ve cidden akıllı uslu bir çocuk hayali kurduğumda oluyor. :)
    Keyifli anne olur muyum bilmem ama pek keyifli bir teyze olmadığım kesin. :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, bir zamanlar ben de böyle mükemmelliyetçi bir anneydim. Ama artık, cidden bıraktım skor peşinde koşmayı. Teyze , anne yarısıdır canım, ama hayat ciddden çok kısa yaşadığımız her anın kıymetini bilmek gerek. Ve çocuklar hayattaki en güzel mutluluk. Gelecekte, seni keyifli bir annelik bekliyor, eminim :)

      Sil
  2. Çok güzel yazı:)Anneler kendilerini çok sıkıyorlar.Sürekli öğretme peşindeler,oysa ki çocukların tek isteği eğlenmek ve sevilmek:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de biz öğretme peşinde olacağımıza , onlardan hayatı öğrenme gayesinde olsak. Ne güzel olur değil mi ama :)

      Sil
  3. Çocuklarla çocuk olmayı ben becerebiliyorum ama gene de arada annelik damarım tutmuyor değil, "yatın hadi, sabah kalkamıyorsunuz, biraz daha yiyin az yediniz, sosis olmaz zararlı... " arasını bulabilmek önemli sanırım, çünkü çocukların birazda kuralla ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder