Oğluna Kıyamayan Anneler Kulübü

      Oğluna Kıyamayan Anneler Kulübü  mensuplarına eminim siz de rastlamışsınızdır. Oğulları dünyanın biriciği olan bu analara hayatın her alanında rastlamak mümkün. Markette, okul bahçesinde, parkta, otobüste... Etrafımızı gizliden gizliye saran bu oluşum erkek çocuk annesi olmakla padişah validesi olmayı ne yazık ki sıklıkla karıştırıyor.

        Eskilerin kayınvalidelerinin ne çok kulakları çınlatılır. Sert, disiplinli, gelinleriyle aralarında bir emir komuta zinciri olan oğlan anneleri filmlere, kitaplara , türkülere dahi konu olmuştur. Oğullarına olan aşırı düşkünlükleri sebebiyle gelinleri arasındaki  dev uçurumlar elbette kaçınılmazdı. Eskiler eskide kaldı ama genetik kodlamalara işlemiş olacak ki kimi erkek çocuk annelerinde tehlike çanları şimdiden çalıyor.
         Çok küçük yaştan itibaren oğullarını yere göğe koyamayan valide sultanlar ilgide abartıdan kaçmıyor, abartıyor babam abartıyor. Peki Nasıl?

Yatmadan önce oyuncakları oğluşlarının yerine toplar. ( Sanırım oğlunun eline yapışmasından korkuyor)

Markette her istediğini sepete atmasına ses çıkartmaz ( Erkek çocuk, canı çeker yoksa ... düşer)

Bacak kadar boyuna bakmadan  gece yarılarına kadar televizyonda babasıyla vurdulu kırdılı film izlemesine izin verir. ( Babasıyla paylaşım yapsın di mi ama)

Okulda bir arkadaşının canını yaktığında ,öğretmene  hafif gururlu bir ifadeyle ' Erkek çocuk işte, napcaan' der. ( Yarın bir gün de başka bir erkek çocuk gelir seninkine haddini bildirir, o zaman napcaaan?)

'Ben oğlumu kimselere veremem'  nağmeleri yapıp, çocuğun aklını şimdiden allak bullak eder. ( El alemin kızının başını yakmaya niyetli olduğunu apaçık ilan etme durumu)

       Sırf çocuğuna cinsiyetinden dolayı nasıl imtiyazlı davranır insan? Oğluna düzenli olmayı, başkalarının hakkına saygılı olmayı öğrettiği zaman gurur duymalı insan. Ben oğluma kıyamam başlığı altında bir ömre yetecek saçmalığı sergilemeye hiç ama hiç lüzum yok.  Hayatın müşterek olduğunu, kadın ve erkeğin  eşit haklara sahip olduğunu en iyi erkek çocuk anneleri anlayabilir ve anlatabilir.

      Sorumluluk sahibi , çocuklarına ve eşine karşı saygı ve sevgi dolu çocuklarım olsun istiyorum ben. Bu yüzden de oğullarıma kıyıyorum efendim. Yataklarını toplatıyor, evi süpürtüyor, bakkala gönderiyor , toz aldırıyorum. Aman eli maşalı bir anne olarak da algılamayın beni. Sadece hafiften sağ kaşımı kaldırıyorum, hepsi bu ;)

       Oğulların ve kızların huzur içinde büyüdükleri bir dünya dileğiyle...


Yorumlar

  1. Ay ben de kıyıyorum oğlanlara:)) Hatta eşime de muamele aynı, ki çocuklar kadının işi diye algılamasınlar:)
    Bu duruma en çok annem şaşırıyor. Biz de ayağa hizmet anlayışı yok. Annem eskilerin alışkanlığı eşimin çayı bitse bana kaş göz yapar. E yani, kalkar kendi koyar istese derim:)) Gerçekten öyle, evet ayaktaysam elbette koyarım. Ama çay koyma zaten bizde sırayla olur genelde:))
    Annemin derdi çocukları böyle büyütttüğümden ilerde kızların onları kullanacağı yönünde:) Kullandırmasınlar şekerim, o kadar da demedik:))

    YanıtlaSil
  2. Aynen Semi, vur dedik kızlara öldür demedik yani :)) Benim eşim de sağolsun destekliyor bu durumu. Eee hayat müşterek ne kadar erken öğrenseler o kadar iyi. Hele biraz daha büyüsünler neler yaptırıcağım onlara neler :)))

    YanıtlaSil
  3. Aynen Semi, vur dedik kızlara öldür demedik yani :)) Benim eşim de sağolsun destekliyor bu durumu. Eee hayat müşterek ne kadar erken öğrenseler o kadar iyi. Hele biraz daha büyüsünler neler yaptırıcağım onlara neler :)))

    YanıtlaSil
  4. hahaha cok sekersın oyuncaklar elıne yapısmasın dıyemı hahahha...erkek egemenlıının hakım oldugu ulkede bunlar daha cok yasanır..aksını ınkar etsekte durum boyel

    YanıtlaSil

Yorum Gönder