Bir Annenin Yazla İmtihanı


          Anneliğin en zorlu virajlarından biri de hiç şüphesiz ki yaz tatilidir.  Tatil öncesinde tüm ev halkının kafasında ayrı hayaller vardır. Evin çocuk nüfusu, "Ödev olmasın, kimse bana dokunmasın" düsturuyla yaza damga vurmayı planlarken babalar daha hümanistik bir bir tutum içindedir.  Deniz kenarı, dere başı, tatil köyü, yayla çadırı fark etmeksizin babaların bir numaralı hedefi öğleden sonra kestirmeleri için gerekli sessizliğin sağlanmasıdır. Ha bir de karpuzdan anlama konusunda fenomen olmak da var işin içinde.

          Ama annelerin işi öyle mi.  Aylardır ödev,  sınav, ıhlamur, beslenme çantası, veli toplantısı, antibiyotik,  portakal suyu, hafta sonu kursu gibi kavramları hayatından bir anda çıkartmak kolay mı?  Bir anne için yaz tatilini geçirmek için iki alternatif vardır.

1. Saldım çayıra mevlam kayıra
2. O test bitecek o bamya yenecek

         Anneler bazen bu ikisi arasında bir denge tutturabilirim gibi doğa üstü heveslere kapılabilir. Serbest bırakayım derken de dizginleri elimde tutarım derken de biz anneler yine koca bir yaz tatilini "Çatışmalar Kraliçesi" olarak harcar gideriz.

          En azında bizim evde her yaz tatilinde yaşanan durum bu.  Her karne sonrası müthiş bir motivasyonla çocuklarımın başına musallat oluyorum.  Ancak, masumca bükülen alt dudak yüzünden tatil kitabı denen illeti bir kenara atıyorum. Sonrası mı,  saldım çayıra.

               Tatilde annelerin de dinlenmeye, tazelenmeye ihtiyacı var elbette. Önce kendimizi bir toparlasak,  bol miktarda şımartsak fena mı olur hani. Okunacak kitaplar, yazılacak yazılar, seyredilecek manzaralar, keşfedilecek mekanlar var şimdi aklımda. Kesin karar verdim. Kendimden, derslerden, bamyadan bıktırmadan huzurlu bir tatil istiyorum. Bu yaz planlarımda kendim de olacağım.  Ve pişmanlıklar değil güzel anılar biriktireceğim.

Yorumlar

  1. iyi tatiller :) söylediklerin çok güzel tespitler, ben bir de 3 ay kim bakacak bu çocuklara diye düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  2. O bamya yenecek:)))) çok güldüm:)))
    Tespitlerin çok yerinde, umarım çok güzel bir tatil geçirirsin(iz).

    YanıtlaSil

Yorum Gönder