Masal Terapi


            Her insanın bir masalı vardır. Kimi efsanevi kimi çok bilindik  olabilir. Bazısı da benim gibi bir deniz masalında doyasıya yaşıyor olabilir. Masal ve deniz. Bu iki kelimeyi fısıldayarak   söylemek sanki sihirli bir kapı açacakmış gibi hissettiriyor bana. Sonra dev denizatlarına atlayıp denizler altında 20.000 fersah gideceğimi hayal ediyorum. Judith Malika Liberman da benim gibi hayalperestler için kaleme almış Masal Terapi'yi.  Öyle bir seferde , sayfa sayfa okunacak bir kitap değil. Yani sizin bildiğiniz kitaplardan hiç değil. İçinden gelen sayfayı ve masalını seç. Başucu kitabım olan Masal Terapi hayattaki pusulalarımdan  biri. Bitirilecek bir kitap değil, sürekli elinizin altında, yardımcı hayat kaynağı bir nevi. 


                Denize veda vakti geldi çattı benim için. Keşke 12 ay denizin kıyısında yaşayabilsem. Tuzlu, nemli, kumlu hayattan hiç kopmasam. Okulların açılması, tatilin bitmesi, havaların serinlemesi hayatın düzeni elbette. Ama denizden, dalga seslerinden ayrı kalmak biraz can sıkıcı. Son deniz anlarımı biriktirdim ben de. Özlediğimde bakıp dururum. Bir de martıları hayal ederim. Olmadı mı bir Orhan Veli geçer aklımdan. Dertleşiriz.



Denizi Özleyenler İçin

Gemiler geçer rüyalarımda,
Allı pullu gemiler, damların üzerinden;
Ben zavallı,
Ben yıllardır denize hasret,
"Bakar bakar ağlarım."
Hatırlarım ilk görüşümü dünyayı,
Bir midye kabuğunun aralığından;
Suların yeşili,göklerin mavisi,
Lapinaların en harelisi...
Hala tuzlu akar kanım
İstiridyelerin kestiği yerden.
Neydi o deli gibi gidişimiz,
Bembeyaz köpüklerle, açıklara!
Köpükler ki fena kalpli değil,
Köpükler ki dudaklara benzer;
Köpükler ki insanlarla
Zinaları ayıp değil.
Gemiler gecer rüyalarımda,
Allı pullu gemiler,damların üzerinden;
Ben zavallı,
Ben yıllardır denize hasret 

Orhan Veli









Yorumlar

  1. Esracım;
    Ben de senin gibi masalcı ve deniz tutkunuyum. Denizle pek hasret gideremesem de bu sene gene kokladım tattım ve dokundum ya serin suyuna pek iyi geldi. Böyle baş ucu kitaplarını çok severim. Cadıların günbatımı ve Dünya Mitolojisi bir zamanlar bana uzun süre baş ucu kitaplığı yapmıştır, hala okurum kitaplığıma gittikçe. Bunu da bir yerlere not edeyim. Bize nice denizli, masallı güzel zamanlar diliyorum hiç bitmeyen.
    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tuğba, denizin sevdasına kapıldı mı insan uzakta bile olsa burnunda kokusunu, teninde tuzunu hissedebiliyor. Senin baş ucu kitaplarını da ben not ediyorum. Hayallerimize sağlık , sevgiler :)))

      Sil

Yorum Gönder