Cennet



                       Uçsuz bucaksız mekanları oldum olası severim. Denizi, büyük bir mısır tarlasını veya öte yakası görülmeyen bir göl bana mutlak bir mutluluk sağlar. Kızılırmak Kuş Cenneti için kullanılabilecek en güzel tabir de ancak uçsuz bucaksız olabilir zaten.
                       340 kuş türüne ev sahipliği yapan Bafra Kuş Cenneti , deniz, ırmak, göl, sazlık, bataklık gibi ekosistemlerin bir araya gelmesiyle kuşlara ve diğer canlılara zengin bir ortam oluşturuyor. Ancak ziyaret için yola çıkmadan önce mutlaka dürbün veya çok iyi zoom yapabilen bir fotoğraf  makinesi  çantaya atılmalı.  Biz geçerken bir uğrayalım dedik ve sadece cep telefonlarımızla kayıt yapabildik. Ama kayıt altına alma telaşı anın tadını kaçırıyor bazen.
                      Bafra Kuş Cennetinin o kadar huzur veren sakin bir atmosferi var ki ben kuşları takip etmeyi bırakıp bir ara kendimi kuş zannetmeye başladım. Tabiat ananın bağrında bereketli, ahenkli ve mutluluk verici bu ortam kesinlikle ziyarete değer. Sanki usta bir ressamın tablosunun içinde yolculuk ediyormuş gibi hissettim burada.
                     Ayrıca ziyaretçi merkezinde gözleme yemeden ve meşhur Bafra dondurmasının tadına bakmadan geçmek elbette olmaz. Ayrıca manda peyniri, yoğurdu, yağı da bu merkezde satışa sunuluyor.  Yani işin aslı ben kuşlardan çok mandalarla ilgilenmişim anlaşılan.

                  Ruhuma çok ama çok iyi gelen bu Cennet eminim size de iyi gelecek.







































Yorumlar